Авторська майстерня

Внутрішньошкільний контроль 




Методичний експеримент «Адміністратор-учитель»


Сучасна система освіти вимагає від адміністратора школи охоплення великого обсягу інформації, щоб зробити об'єктивний педагогічний аналіз навчально-виховного процесу. Педагогічний аналіз є одним із головних засобів забезпечення надійної і достовірної інформації про стан навчально-виховного процесу, прийняття необхідного об'єктивного й своєчасного рішення.

Це підштовхнуло до думки, як створити таку систему збору інформації (моніторингу), щоб швидко і без використання паперових носіїв отримати максимально багато інформації для педагогічного аналізу. У сучасному світі це допомагає здійснити вміння володіти інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ), що дозволяє кардинально змінити та зменшити кількість часу, витраченого на зайві записи.

З цією метою на базі нашої школи був започаткований методичний експеримент «Адміністратор-учитель», що дає можливість містити численні факти та інформацію в пам'яті комп'ютера, вміти шукати потрібну інформацію, трактувати її та застосовувати в конкретних умовах для здійснення того чи іншого педагогічного аналізу в школі.

На засіданні методичної ради школи визначили проблему та мету експерименту.

Управління школою – складний і динамічний процес, який включає постановку мети і завдань, вивчення і аналіз рівня діяльності школи, діагностика одержаної інформації, ефективного використання засобів, координації зусиль педагогічного колективу, спрямованих на забезпечення всебічного розвитку особистості учня.

Внутрішнє управління розглядається як організація та керівництво школою, в якій існує зв'язок між окремими підсистемами і структурними компонентами, які взаємодіють між собою. Заступник директора з навчально-виховної роботи виступає в ролі координатора цього зв¢язку. Під структурою управління школою, розуміємо таке керування, в якому відповідним чином розміщені члени адміністрації школи, педагоги, учні й інші учасники навчально-виховного процесу та встановлені між ними взаємовідносини підрядності, погодженості способів передачі інформації. Кожен елемент структури при цьому має чітко визначені функціональні обов'язки.

Управлінський цикл заступника директора з навчально-виховної роботи розпочинається із педагогічного аналізу наслідків, отриманих із допомогою моніторингу. Суть методичного експерименту в тому, що всі учасники вносять інформацію у визначену електронну базу, якою можуть користуватися абсолютно всі, ця база зберігається роками. Кожен учасник навчально-вихоного процесу школи може у будь який час і формі користуватися цією інформацією для педагогічного аналізу.

Учасниками методичного експерименту є адміністрація школи, вчителі-предметники, класні керівники, педагог-організатор, бібліотекар, практичний психолог, учні, батьки.

Очікуваний результат: шляхом методичного експерименту «Адміністратор-учитель» створена систему збору інформації (моніторингу), щоб швидко і без використання паперових носіїв отримати максимально багато інформації для педагогічного аналізу навчально-виховного процесу, що дозволяє кардинально змінити та зменшити кількість часу, витраченого на зайві записи. Педагогічний аналіз ґрунтується на всебічному охопленні об¢єкта аналізу й глибини вивчення справи, взаємозв'язку і погодженості форм, методів з часом і змістом, систематичності й послідовності, перевірки виконання і гласності, динамічності форм і методів, збору фактичного матеріалу та підготовці висновків, які випливають із аналізу зібраного матеріалу. Кваліфіковане управління процесом діяльності школи базується на глибокому знанні логіки навчально-виховного процесу, його законів, закономірностей, принципів, психологічних основ. Ці знання дають можливість створити таку систему роботи і оволодіти однією з важливих функцій - регулюванням й коректуванням, систематичним підтриманням рівня організованості. Воно необхідне у тому випадку, коли треба ліквідувати недоліки, надати допомогу в переборенні труднощів, необхідно змінити форми і методи роботи, відповідно зміні обставин.

Результатом даного експерименту є підготовка позитивних рекомендацій або пропозицій для коригування діяльності школи у творчому використанні сучасних інноваційних технологій в навчально-виховному процесі, що дає реальну можливість покращити якість знань учнів та професійну майстерність педагога.


Програма реалізації науково-методичної проблеми педагогічного колективу через використання ІКТ

Немає коментарів:

Дописати коментар